Παρασκευή 14 Μαΐου 2010

Αναγνώριση στοιχείων

Είμαι φοιτητής στη Θεσσαλονίκη. Δύο μέρες μετά τα τραγικά επεισόδια στην Marfin στην Αθήνα ακούστε τι μου συνέβει. Στα πανεπιστήμια διεξάγονταν τρία πάρτι (ένα στο πα.μακ. και δύο στο α.π.θ.). Πήγα σε δύο από αυτά με μερικούς φίλους και περάσαμε αρκετά γαμάτα. Ειδικά το πάρτι στο αστεροσκοπείο ήταν όλα τα λεφτά, τώρα που άρχισε να ζεσταίνει ο καιρός τίποτα δε συγκρίνεται με λιώσιμο στα γρασίδια και το συνιστώ σε όλους. Γύρω στις 4 και 15 το πρωί αποφασίζουμε να το "διαλύσουμε", αποφασίζω να γυρίσω με τα πόδια επειδή έμενα πιο κοντά από όλους και για να διευκολύνω τα παιδιά που ήθελαν να πάρουν ταξί.

Ξεκινάω λοιπόν να γυρίσω σπίτι μου, όχι στην καλύτερη κατάσταση εξαιτίας αυτών που έχω καταναλώσει. Σε ένα σημείο του δρόμου βλέπω από μακριά 4-5 άτομα να στέκονται. Τρομάζω λίγο παίρνω βαθιά ανάσα και συνεχίζω την πορεία μου. Όταν περνάω από δίπλα τους ένας με πλησιάζει ανοίγει το μπουφάν του και βγάζει κάτι με το χέρι του μέσα από αυτό. "Την πουτσίσαμε" σκέφτηκα και είμαι έτοιμος να το βάλω στα πόδια. Τελευταία στιγμή, για καλή μου τύχη, καταλαβαίνω ότι αυτό που βγάζει είναι αστυνομική ταυτότητα, ήταν ασφαλίτες, όλοι με πολιτικά ρούχα και μου ζήτησαν μια ταυτότητα για να μου κάνουν αναγνώριση στοιχείων. Οι άνθρωποι πρέπει να ομολογήσω ήταν πολύ ευγενικοί καθ όλη τη διάρκεια της αναγνώρισης. Προσπάθησα να μην τσατιστώ και να το γυρίσω στο χιούμορ, έτσι όταν με ρώτησαν αν έχω κάτι παράνομο πάνω μου απάντησα "μπύρα στον οργανισμό μου" και γενικά είχα διάθεση να γελασω και να μην αντιμετωπίσω το περιστατικό με τη σοβαρότητα που του αρμόζει.

Ωστόσο καθ όλη τη διάρκεια της αναγνώρισης δεν μπορούσα να μη σκέφτομαι κάποια πράγματα τα οποία με κράτησαν εκνευρισμένο για τις επόμενες μέρες. Αυτά είναι: Πρώτον, το ότι αυτοί φοβούνται τα άτομα που κάνουν επεισόδια τους δίνει το δικαίωμα να τρομάζουν όλους εμάς τους υπόλοιπους; Όταν ο άλλος με πλησίασε ένα δευτερόλεπτο πριν βγάλει την αστυνομική ταυτότητα εγώ ήμουν έτοιμος να δω μαχαίρι και αντί να μου ζητήσει την ταυτότητα, να μου ζητήσει τα λεφτά μου.
Δεύτερον, πάντα για ενεργοποιηθούν πρέπει να γίνει κάτι τόσο σημαντικό όσο ο θάνατος ανθρώπων;
Τρίτον, αν αυτή είναι η ενεργοποίηση τους, να τη βράσω, να κάνουν έλεγχο δίπλα στα πανεπιστήμια μια μέρα που είχε τρία πάρτι; Τι ελπίζαν να πιάσουν; Ο μεγαλύτερος εγκληματίας που θα βρίσκαν θα ήταν ένας φοιτητής που θα κουβαλούσε χόρτο.
Τέταρτον, είναι η δεύτερη φορά που με σταματάνε, υποθέτω ότι αυτό συμβαίνει επειδή έχω μακριά μαλλιά. Πρέπει κάποιος να τους εξηγήσει ότι όποιος έχει πιο μακρια μαλλιά από τα δικά τους, δεν είναι αυτόματα άτομο που κάνει επεισόδια στις πορείες, το γεγονός λοιπόν ότι αν δεν είχα ταυτότητα μαζί μου, το μαλλί μου θα μου κόστιζε μία προσαγωγή (!) δεν μπορεί παρά να με εκνευρίζει.
Τέλος έχω μια απορία αν όταν με πλησίασε ο ασφαλίτης εγώ άρχιζα να τρέχω όπως είχα σκεφτεί, τι θα συνέβαινε; Πραγματικά δε θέλω να το σκέφτομαι...

Θέλω να ξακαθαρίσσω ότι δεν έχω πρόβλημα με τα άτομα που μου κάναν αναγνώριση, ίσα-ίσα όπως είπα ήδη ήταν πολύ ευγενικοί, σε αντίθεση με μένα που είχα νευριάσει με όλες αυτές τις σκέψεις και όταν μου είπε ευχαριστώ και μου έδωσε την ταυτότητα, απλά την πήρα και έφυγα χωρίς να τους πω τίποτα. Ωστόσο πραγματικά θα ήθελα να ξέρω οι ανώτεροι τους που τους τοποθέτησαν στο συγκεκριμένο σημείο τη συγκεκριμένη μέρα τι σκέφτονταν...


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου